13/06/2014

BERNIAGA | 01 | NAK BUAT BIZNES

Dgn nama Dia al-Rahman al-Rahim

Aku nak buat biznes kecil tapi tak tahu apa dia. Jadi aku doa minta idea dari Dia. Mana boleh aku cipta idea sendiri? Sebab aku tak hidup Eternal seperti Dia. Dia yg cipta semua ni, jadi Dia Maha Mengetahui apa yang best utk aku. Aku diberi idea oleh Dia untuk buat biznes jadi saudagar kecil online, jual barang-barang baik punya yang cool giller. Lalu fajar menjelmakan aku sebagai saudagar kecil-kecilan online di atas planet Bumi ini. Aku tak tahu boleh jana pendapatan ke tidak, tapi aku cuba je, dan tawakal.

Aku letak wajah budak comel poyo ini sebagai daya penarik (logik ke?). Aku doa Dia jadikan ramai org suka blog biznes ku yg cikai ini. Dan beli barang dagangan ku. Amin... Nama Hanafefe ialah nama abah aku yg ditambah dengan F.E [Fair Enuf]. Maknanya 'bolehlah walau tak gempak'. Sederhana cuma.

Lepas berniat dan doa, berikut ialah usaha. Usaha pertama kita nak fikir jenis barang dagangan...
> Bersambung di episod 02.

No comments:

Post a Comment